Pages

Wednesday 1 July 2015

Junius 28: Utban Phnom Penh-be



Vegul nem mentem vissza Angkor Wat-ra, mert nem akartam egy fel napot a Tom&Jerry recepciojan hagyni a cuccokat, mivel elozo este lattam a recepciost es a nem tul bizalomgerjeszto haverjait egyutt kartyazni az eloterben. Kicsit lehet, hogy paranoiasnak tunik, de nagyon vigyazok a szep lap top-omra es nem szivesen hagyom orizetlenul.

A minibusz delutan kettokor vett fel a hotelnel, aztan felszedtuk a tobbi tagot es irany a fovaros. Az elejen jol telt az ido es be is aludtam egy kicsit, majd ket ora utan megallunk egy - nyilvan turista lehuzo, az utazasi irodaval feketen szerzodott, kivulrol jol kinezo- etterem elott. Az emberek beozonlottek, en igenybe vettem az ingyen WC-t es megalltam kint, amig a nepek bent falatoztak. Erdekes volt megfigyelni, hogy a buszvezeto a szemkozti street food rettenetben falatozott es nekem ugy tunt, hogy a pincerek is atjartak kajaert ide, az utca tuloldalara es azt szolgaltak fel az etteremben ketszeres aron. Itt lettem eloszor figyelmes azokra az utcai arusokra, akik elott a gyumolcsok mellett nagy barna kupacokban tornyosult - nyilvan csak szamomra ismretlen - helyi street food. A jarokelok lelkesen kostolgattak es nekem ugy tunt, hogy   kedvukre valonak talaltal mivel elismeroen biccentettek a fejukkel. Ahogy kozelebbrol megneztem vettem eszre hogy ezek rovar kupacok. De vajon milyen rovar lehet? Hirtelen felvillant az a kep, mikor Koh Lantan, mikozben skype-oltam, Mayaan egyik macskaja egy ugy 6-8 hosszu orias csotanyt nyomott elem,  mint vadasz zsakmanyt. Nepszeru rovar errefele es jokorara no. 

Kesobb megtudtam egy itt elo francia nyugdijastol, hogy ezek az erdoben ciripelo botsaskak, amiket begyujtenek majd jo ropogosra sutnek. Amugy a kamodzsai fiu, akirol mar irtam, mutatott etelfotot egy csirkes-hagyas fogasrol, amit hitelenkedve fogadtam akkor, de ezek utan teljesen normalisnak tunt-itteni lepekkel.

Indulas utan par perccel kezdodott az ut razos resze-szo szerint, ugyanis elfogyott az orszagut/autopalya es kb egy oran keresztul szaguldottunk 80-nal a poros-godros uton. A por egyes szakaszokon akkora volt, mintha kod ereszkedett volna le a busz ele es nem is ertettem, hogy a vezeto hogy latja az utat. De legalabb szep szinu porfelho volt-a mar elmitett voroshomok.

Ezen a szakaszon nem tudtam aludni, mert neha akkorakat zokkent a busz, hogy fel-fel huppantam az ulesrol. Szerencsere a busz nem esett szet es hamarosan visszatert az aszfalttal fedett resz.

Mire megerkeztunk Phnom Penh-be mar sotet volt es zuhogott az eso. Tuc tuc hiena elvitt a hotelig, ami kb 2 perces ut volt. Beleptem. Akkor realizaltam, hogy itt a hotel kifejezes hasznalata barokkos tulzas. A recepcios nem beszelt angolul a yes-en es a no-n kivul, de az volt az erzesem, hogy ezeket a szavakat sem tudja megfelelo ertelemben hasznalni. Nyilvan nem vartam, hogy a 10 dollaros szallason liberias inas var a bejaratnal es hordja fel a csomagom az emeletre, de azert annal jobbra szamitittam, mint ami ott fogadott. A szobam a harmadikon volt, azt mar nem emlitem, hogy lift nelkul. Mikor elindultam a lepcson felfele realizaltam, hogy a Bangkok-i hostel rettenet ennez kepes a parizsi Ritz volt. A lepcsok meg meredekebbek voltak, es ad hoc valtozott a lepcsofokok kozotti tavolsag, ami altalaban jo nagy volt, nehol korlat nelkul. A kosz beette magat a falba es szinte a dekoracio reszeve valt. Beleptem a szobaba, ami olyan kicsi volt, mint egy kinzokamra, volt benne egy nagy agy, de szekreny, vagy ahova pakolni lehetett volna az nem. Az ablak alatt allt a viz az eso miatt-nyilvan nem zart jol-de legalabb volt (marmint ablak). A furdoszoba volt a legnagyobb horror, engem a helyi benzinkutak WC-inek hangulatara emlekeztetett, ugyanis volt egy meritokad, amibol a vizet lehet merni a WC obliteshez - az ehhez illo muanyag edennyel.

Lementem a recepciora es egybol reklamaltam, elsosorban a viz es a szekreny hianya miatt, de a pasi nem ertette, igy felajanlotta hogy ad egy masik szobat ugyanazon az emeleten.
Az uj szoba jobban nezett ki egy fokkal, de lenyegeben nem volt ablaka. Illetve volt, csak az a szallo melletti, 45 centire levo falra nezett. Aznap ejjel nem aludtam, a ventillator rosszul mukodott es a megrekedt hosegtol egesz ejjel folyt rolam a viz.

No comments:

Post a Comment