Pages

Sunday 12 July 2015

Junius 29: Phnom Penh - a jo szallas



Reggel lementem a recepciora azzal a szandekkal, hogy megmondom, nem maradok tovabb. Szerencsemre nem az elozo napi ember volt ott, hanem egy angolul viszonylag jol beszelo fiatal fiu, aki egybol vagta a helyzetet. Elintezte, hogy ne kelljen fizetni   lemondasi dijat es  ajanlott egy masik vendeghazat a kozelben 5 perc setara.

Igy erkeztem meg a Baray Angkor Hotelbe. A kategoriajaban tenyleg jo, es 12 dollarert kaptam egy 4 szemelyes nagy szobat ket aggyal es legkondival. Es ablakkal. Ok elinteztek a vietnami vizumomat (65 dollar) es a buszjegy foglalast. Mivel a recepcios fiu azt mondta, masnapra kesz lesz a vizumom, ezert ugy gondoltam, hogy meg aznap esti ejszakai busszal megyek Saigonba es igy hamarabb odaerek.  Bar a srac probalt lebeszelni errol az otletrol.

A recepcios sractol megtudtam, hogy a latnivalok kozul ketto is seta tavolsagban van, a Kiralyi palota es a Nemzeti Muzeum, a Pol Pot emlekhelyeket, ugy mint kinzokamrak  (S-21) es kivegzo mezok (killing fields) tuc tuc-kal lehet meglatogatni.

Elsetaltam a muzeum iranyaba, ahol eloszor egy buddhista templomba botlottam. Itt nemi adomany fejeben kaptam egy kis aldast ego fustolo kisereteben, majd megerkeztem a szomszedos muzeumba. Az epulet gyonyoru volt, sotet vorosre festett, magas, hatalmas ajtokkal es abloakokkal. Ahogy beleptem, inkabb egy nyari lakra emlekeztetett, fa rozettakkal es kopadloval. Ugy tunt, hogy a kiallitott targyak 90% Angkor Wat-bol valosi, fenykepzni nem lehetett, de senki nem ellenorizte. Az epulet kozrezart egy udvart, amelyben kis tavak viziliomokkal telenove es kozepen egy buddha szobor ult. Gyonyoru tropusi novenyek lengedeztek mindenhol. Le voltam nyugozve: a leggyonyorubb muzeum, amit valaha lattam (kepek).

A kiralyi palota a szomszedban volt es rengeteg epuletbol allt. Nekem ugy tunt, a templomok a Bangkok-i kiralyi palota egyszerusitett masai voltak (kevesebb arannyal). A tobbi epuleten viszont felfedezheto volt a helyi jelleg.

No comments:

Post a Comment