Pages

Friday 29 May 2015

Delhi- Pauline es Satnam eskuvoje

 Majus 19-21

Rishikesh-bol hetfon jottem el, nagyon, de nagyon jol ereztem magam, az emberek nagyon kedvesek, a hangulat szuper, az egyeduli rossz, ahogy azt nehanyotoknak irtam, a kosz- es szemet faktor. A tehenek-kutyak-majmok jelenletet konnyu megszokni, a tehenek kereszbe allnaki az uton es szemetbol esznek, a kutyak teljesen szelidek-gondolom a hoseg faktor ratesz egy lapattal, a majmok pedig neha megdezsmaljak a kajat, de ez inkabb viccesnek hat, mint bosszantonak. Furodtem a Gangeszban (2x), ezt dokumentalni is tudom))).

Utolso napomon, vasarnp Haridwar-ba kirandultunk, Cathy, a chile-i szobatarsam es Agnieszka, szinten az ashram-bol. Hardiwar egy hindu zaradokhely, amit belfoldi turistak latogatnak, van egy hires teplomuk, ahova felvonoval tudtunk menni. erkezes utan  papucs le, aldozati virag vasarlas, majd egy kor a templomban. nagyon erdekes volt. csak mi voltunk kulfoldiek.

Meg aznap reggel volt egy masik programunk, dzsipp szafari egy kozeli nemzeti parkban, beharangoztak nagytestu foemlosok, ugy mint elefant es ragadozok, ie tigris felbukkanasat. vegul inkabb madar-es hal szafari lett belole, plusz lattuk a tigris labnyomat, de igy is nagyon elveztuk.

Masnap jottem Delhibe, az ut maga meger egy miset. mivel egy hettel korabban vettem jegyet, a vonatjegy mar elfogyott igy busszal tudtam jonni. az utazasi irodaban biztositottak, h ezek a legmodernebb turista buszok ugy mint pl Volvo. Megnyugodtam. Az indulas 9kor volt-de attettek 10-re. a busz persze nem volt Volvo, de volt benne falra szerelt miniventillator. Szoval f10kor elindultunk, sikeresen bealudtam, majd arra ebredtem, h megalltunk. a kep a kovetkezo: Haridwarnal, a helyen, egysavos szerpentin kanyarja, szemben egy busz, aki 3 centire tolunk probalt kikerulni. ok. kovetkezo kanyar. a busz lefulladt, de szerencsere ujraindult. A sofor ahanyszor behuzta a kezifeket, azt hittem h robbanunk v atomjaira hullik a jarmu ott helyben. Az yut tobbi reszet a nagy forgalom es a katyuk nehezitettek. itt az utat ugy kepzeljetek el, h inkabb aszfalttal korulvett lyukak. Ketszer alltunk meg, persze enni nem mertem, csak becsomagolt dolgokat, szoval egy zacsko chips es egy csoki volt a kajam-plusz rengeteg viz.Este 8 korul ertunk Delhibe, a buszallomastol auto riksa-val jottem a hotelba. mikor reszalltunk a buszrol, termeszetesen rankugrottak a riksa hienak (csak 3-an voltunk feher kuldoldiek), es kb 8x-os szorzoval kinaltak a fuvart (1500 rupit akart kerni). szerencsere odajott az egyik lany, es mondta h 200-ert elvisznek, es pont arra jott, amerre en, szoval utkozben meg infokat is tudtam meg tole. Egyebkent orosz, muvesz lany, aki mar 5 eve utazik egyedul, igen jo tapasztalatokkal.
Amikor mgerkeztunk mar sotet volt es nem tudtam pontosan hol a hotel, a cim megvolt, igy a lany embereket szolitott le az utcan, h megtudjuk, merre kell mennunk (rendes volt, mert felajanlotta h elkiser). Kb 7x kerdezuk meg az utat, es minden alkalommal kisebb konzilium gyult ossze h megviassak, hol is a hotel. a vegen mondtm a lanynak h menyjen, mert messze lesz az o helyetol, majd megtalalom egyedul. nem voltam messze. A kep: Delhi kozepe, kis utcak, a por 2 meteres, emberek, riksak, kaja, zaj, mindenhol. Kezdtem magam ugy egyerezni, mint egy `zs` kategorias filmben, ahola fohos kis sotet utcakon bolyong es attol tart, h most azonnal hatba dofik. persze ez nem tortent meg, csak riasztott h azt sem tudtam hol vagyok, a sotet, azt h en voltam az egyeduli turista latotavolsagon belul, hatamon a nagy zsakkal, amihz kepest a skarlat betu apro anyajegy az emberen))). vegul megtalaltam, a hotel szep es indiai normak szerint tiszta. szep nagy szoba, legkondi plusz fan. beajultam az agyba es reggel ebredtem.

Pauline-ek polgari eskuvoje reggel 10kor volt, elkudte a cimet, megkerestem a google maps-on, es megallapitottam, h 35 perc metroval. ok. Cel a kozeli metroallomas. Persze nem vettem szamitasba, h ez nem Europa. Kimentem az utcara es az lozo napi tapasztalatokbol okulva kerdezgettem, h hol van. Menyjek egyenesen, a hidon fel aztan le majd jobbra es...grrr... nem tudtam kovetni...Vegul megtalaltam, egy vasuti feluljaron mentem at, aminek az aljaban meglattam a metro jelet, de nem talaltan a bejaratot. a fal mellett nyilvanos ffi WC volt, szoval en ott kioltozve, a pisalo pasik mellett huztam el kb 2x. de nem jottem ra h hol kell bemenni. vegul ugy dontottem, h fogok egy riksat, mutattam a pasinak a cimet, perse dudja hol van, ujek be. majd 2 kanyar utan megallt, elkerte a papirt es ad-hoc modon odament egy arushoz h megkerdezze-a szokasos konzilum. nylvanvaloan a pasasnak goze sem volt h hova kellene menni, kozben pedig mar 9.45 volt. kiszalltam a riksabol es gylog mentem tovabb. vegul bementem egy nagyobb Deutsche Bank epulrtbe, ahol vegre tudtak, h mirol van szo, beultettek egy riksaba, es 20 p mulva megerkeztem-10.30-kor. Mar eppen felkeszulte, h itt fogok elrohadni a szegyentol, h elkestem. persze gondolhattam volna, h nem igy lesz, hiszen Indiaban vagyunk. Pauline mar ott volt, es a csaadja is (az o reszerol amugy az apukaja, es a batyja csaladja gyerekekkel es a legjobb baratnoje, Mary volt ott). Mint kiderult, a ceremonia csuszott, mert a jegyzo eppen fogadast adott a kollegainak ki tudja milyen apropobol, igy 4 orat(!!) kellett varni. Amugy a hazassagkoto terembe minket nem engedtek be mert kulfoldiek vagyun, es fenykepezni sem lehetett. Amugy a termet ugy kepzeljetek el, mint egy sufnit egy ipartelepen, majd kuldok  kepet, csak azert h lassatok nem tulzok. Szoval a vegen nem varuk meg oket, hanem lementunk az ettereme, Pauline-ek pedig 2 utan erkeztek.

A kaja hihetetlen finom volt. A ferj Satnam csaladja nagyon kedves es nemzetkozi, nem hagyomanyos indiaiak es sokan nem vegetarianusak. Satnam az egyik legkedvesebb ember, akivel valaha talalkoztam szoval Pauline biztos nagyon boldog lesz vele!!!

Mire vegetert az ebed, megerkezett a vihar. Ha nem mondtam volna, 45 fok volt/van, ami nagyon durva, mire odaertem az eskuvoi helysinre, a hatamrol a viz nem patakokban folyt, hanem valami habzo cucca valtozott es atitatta ruhamat. Legalabb lehutott, mire legkondis helyre ertunk.

Az ebed utan shoppingolni mentunk masnapra, ekszerek meg egyeb kelleket. Amugy az az erdekes, h ezek mind gagyik, de ultra jol neznek ki es fillerekbe kerulnek.

Metroval jottem vissza a hotelbe. A metrora jegyet az ablaknal lehet venni, szines zsetont adnak, attol fugg, hova mesz. Mielott bemesz, biztonsagi ellenorzes van, kb  mint egy muzeumban, aztan zseton ervenyesites es irany a metro!! Gyonyoru modern metrojuk van, talan a 4-es metro erhet a nyumaba, mersze hosszabb megallokkal. Ami meglepett, h csak ferfiak voltak a metron es mindenki engem bamult, mint egy foldonkivulit. Aztan masnap kiderult h miert:-)
Masnap, azaz tegnap volt a nagy nap, a party napja, erre az alkalomra ruhat vettem a kozeli Chandni Chowk piacon. Leszalltam a metrorol es egybol ott voltam, egyeduli feher turista/ember. persze az osszes riksas ramugrott, egy bicikli riksas kitartoan kovetett minenhova es mormolta h nagyon olcson elvisz a...nem ertettem hova, de biztos tapasztalatbol tudta h minde turisat oda akar menni. Bevetettem magam Delhi Champs-Elysees-re h ruat vegyek, ami nem bizonyult konnyu feladatnak, inkabb saree-k voltak, de ahhoz mar tul keso volt, mert az igazittatni kell, ami min 2 nap. A vegen a kovetkezo tortent: bementem egy boltba, felrobaltam egy ruhat, de tul nagy volt es tul draga. Az egyik elado pasas megkerdezte h mennyit szanok ra, mondtam egy nem tul nagy osszeget, erre mondta h menyjek vele. Erre a foutcarol (ie, Delhi Champs-Elysees lovasszekerek meg hasonlok, de legalabb foutca kinezetu) egy kis, sotet  sikarorba vezetett, ahol kis uzletek voltak. megint bevillant a `zs` kategorias film felling. egy uzletbe mentunk, cipot le, emeletre fel, uljek le a kanapera-regi volt, szep huzat, de mikor raututt a pasi, h hellyel kinaljon kisebb porfelho szallt ugy 40 centi magasba. leultem. A tulaj elso kerdese: beszelek hindiul? nyilvan igen, nyelvtanfolyamra jottem Delhibe es csak ugy beugrottam a bazarba party ruhat venni. beszelt kicsit angolul. De figyeljetek, a pasi ramnezett es elorukkolt a megfelelo ruhaval, egybol eltalalta, h mi illik legjobban nekem (lsd FB) es a meret is stimmelt. (amiket elotte neztem, mind 44-46os volt, hiaba mondta h 36osat hordok, nem baj, jo a 44es, kicsit be kell majd belole venni-mondtak). Akkor szuper vihetem is. De szeretnem felprobalni. Hm..az kicsit nehezkes lesz,  mondta a pasas, mert itt minden  be van kamerezva, de...talan a WC-ben. hivta a 3 segedjet, akik kitakaritottak gyorsan a WCt, igy tudtam probalni. pont jo volt a ruha. Amig a fiuk csomagoltam, en beszelgettem a tulajjal, kiderult, h vannak US rkonai es a lanya a helyi X-faktor szarja, mondta keressek ra youtube-on. Vegul beiratott a vendegkonyvebe. Ja, az uzletben volr egy miniszentely, fustolokkel es a tulaj kedvnci istenevel kozepen, akinek mondta a nevet, de sajnos meg nem hallottam rola.
                                                            Delhi Champs-Elysees

A ruha igy megvolt, aztan meg megvettem a kellekeket. volt meg egy dolgom tegnap, el kellett mennem egy magan klinikara, ahol beadtak a japan ephanitilis v mi elleni oltas masodik adagjat. Ez volt az az oltas, ami Mo-n nem letezik, Parizsban pedig 105 EUR-ert kaptam meg az elso adagot (inkabb fizetek, gondoltam, mint hogy egy agyhartya gyulladas kovetkezmenyeit viseljem). itt akcios negye arat fizettem. visszajottem a hotelbe es elkeszultem. A party 8kor kezdodott, de mondta, eleg ha 9re megyek, amugy egyedul leszek a pincerekkel. F9kor lementem a portara h taxit hivja. 10-re ertem oda, az eredetileg kb 20 perces ut dugoba fulladt, de azzal nyugtattam magam, h ezzel mindenki igy lesz. Es tenyleg. A party jo volt, eletem legjobb vega vacsoraja, olyan finom volt, h nincsenek ra szavaim, akik isneritek a Sangheeta-t v a Sarvaranaa Bhava izvilagat, szorozzatok meg 10-zel, minimum!!!!
Egyre ertem vissza. most varol a lanyokat. Kisit hosszu lett a beszamolo, de nem tudom legkozlebb mikor tudok irni, de jelentkezem, es gondolok Ratok!!!!nagyon jol esnek a levelek, amiket kapok toletek, nagyon koszonom hogy gondoltok ram:-)))

Sok puszit kuldok mindenkinek!!!!

No comments:

Post a Comment