Pages

Monday 29 June 2015

THAILAND Junius 5-6: Bangkok 1

Hm, mar megint sokaig hallgattam, de nekem annyira gyorsan eltelt az elmult 3 het...probalom osszegezni, mi is tortent, a kamodzsai vizumigenylesre kulon fejezetet szentelve…grrr
Paran kertetek, hogy irjam meg, hogy mi mennyibe kerult, ezert felrtuntettem a hotelek es az utazasi koltsgek arat.





Szoval az elmult 3 hetben Thaifoldon voltam, junius 5en erkeztem Bangkokba, Air India-val egy Dream Liner-en...ez tenyleg szuper egy gep, viszont az Air India szemelyzete nagyon silany, vagy egyeruen fogalmazva bunko volt. Konkretan a sztyuardesz beszolt, hogy miert raktam ossze az edenyeket a talcan, mert ez nem igy szokas-mondjuk lazan odavetettem, h bocs, de itt nem en vagyok az alkalmazott.Ugtanez a no egyebkent felszallaskor velem szemben ult es becsukott szemmel, chin mudraban (amikor a mutato es a nagyujj osszer) imadkozott. Orommel konstataltam, hogy meg a hinduk is paraznak felszallaskor. Amugy a Dream Liner egy atom stabil gep, igy alig lehet erezni a felszallast.

Ezt kiveve nagyon jo volt minden, Bangkokban mar a repteren realizaltam, hogy ez egy teljesen mas vilag mint India, szuper tisztasag mindenhol, angol illatositott WC, a repteri szemelyzet ugralt es figyelte minden kivansagomat. A jo hir, hogy magyaroknak nem kell tobbe vizum, igy ezt a kor atugrottam, es a varos fele vettem az iranyt vonattal. A taxi nagyon draga a repteren ugy 40 EUR-ra akartak lehuzni, mikozben a vonta, v nevezzuk metronak v sky train-nek, 1,5 EURert bevitt a kozpontba. A vegallomason leszalltam, es kerestem a taxiallomast, de nem talaltam, lementem egy lepcson, de semmi. Azt vidzont tudtam, h vissza, azaz felfele mar keptelen lennek menni a nagy csomagokkal, igy az egyszerubb utat valasztottam-emberek ad hoc leszolitasat. Ez olyan jol sikerul, h egy fiatal parba botlottam, akik lelkesen allitottak le taxikat, de egyiksem tudta h hol a szallo ahova megyek, pedig nem volt messze. Szoval kb a hatodik belement abba h felhivjak a hotel es megkerdezzek az utvonalat. A fiatal par ultra rendes volt uis minden teketoriazas nelkul hivtak a szamot es eszukben sem volt h penzt kerjenek tolem. Szoval megvolt az utvonal es csodak csodajara a taxis is ultra rendes volt, mert oraval ment es igy kb 2 EURt fizettek. A szallas, mely a Paragon One Residence nevre hallgat, nagyon jo volt ar ertek aranyban, 1500 bath-ot fizettem 2 ejszakara, ami ugy 40 EUR. A szoba nagy volt, tiszta, 2 agy, meleg viz, es vietnami papucs is jart hozza- 2 meretben.



Masnap varoslatogatoban voltam. Hoseg volt, de Indiahoz kepest huvos 36 fok. Persze izzadtam, igy a Nagy Palota meglatogatasa utan az uszo piacrol lemondtam, viszont elmentem egy hajokirandulasra. A palotatol nem volt messze a folyopart, ahonnan a hajok indultak. Utazasi irodak kinaltak az utakat, egy ora 1000 bath (kb 30 EUR), masfel 1500-ert, de ha most azonnal megyek, akkor 100 bath-tal kevesebb. Nem akartam, inkabb beneztem egy sikatorba (igen, lehet, hogy Delhiben a rabjava valtam)). Igen erdekes volt latni az ott elo embereket, es a vegen a kikoto egy masik pontjahoz ertem, ahonnan szinten indultak hajok. Eppen emberek szallak be az egyikbe igy ugy dontottem, en is felszallok, es a hajon veszek jegyet. Elindultunk, de 2 perc mulva kiszurtak, ugyanis egy kinai turistacsoport volt es igy konnyen azonositottak az oda nem illo utast. Erre nagy rohoges kozepedte visszaszallitottak a parta, ahol a hajokat uzemelteto no mondta, h mehetek, ha akarok, de kulon, mert ez egy csoport, amihez nem csatlakozhatok. Igy lett egy kulon hajom, egyedul, ugyanazert azaron, amit a csoportoknak hirdettek. Tetszett a tura, inkabb csatornak vannak ott, mint egy folyo. A kormanyos nem igazan tudott angolul, de nagyon kezseges volt, mert mikor egy nevetes epulethez ertun, lelassitott es kozolte az epulet nevet, amit nem nagyon ertettem, de nyilvanvaloan valami nevetessegfele volt mindig. A kovetkezo lassitasnal ismet kezzel-labban magyarazott, hogy ott ott van...de mi? kerdeztem. Kis fabol keszult colopokon allo hazakat lattam, talan vmi hiresseg vakik itt, vagy egy teplom, csak nem vettem eszre? De nem. Sziklal kozott maszo allatot mutatta. Uristen, egy krokodil!! De akkor miert allunk itt es varjuk hogy ideusszon? Ahogy jobban megneztem a joszagot, mar lattam, hogy itt egy masik hullorol van szo, amolyan orias gyiknak tunt, es az is volt: egy varanusz, amit angolul szamomra viccesen monitor lizard-nak (monitor gyik) hivnak. Aztan lattunk tobbet is, ahogy a sziklak kozott maszkaltak. A tura utan visszamentem a szalloba es megterveztem a hogy tovabbat. 

No comments:

Post a Comment