Pages

Monday 29 June 2015

Junius 22-23: Hid a Kwai folyon- Kanchanaburi

Kate ugy tervezte, hogy meg par napot marad (aznap szombat volt), mert csutortok hajnalban indult a gepe Bangkokbol New Yorkba. Kitalaluk, hogy egyutt utazunk tovabb. Angor Wat-ot elvetettuk, mert ehhez mar tul keves lett volna az ido, viszont Mayaan, aki rengeteget utazott es elt kulonfele helyeken (ugy mint Izrael, Hollandia, Myanmar es Thaifold) javasolta, hogy Bangkokbol menyjunk el Kanchanaburi-be, ahol egy gyonyoru 7 fokozatu vizeses van. Hetfo reggel 6kor felultunk egy mini van-ra, ami elvitt a Krabi repterre, onnan repultunk Bangkokba a Bangkok Air-rel. Szuper szervizt kepzeljetek el. Cserebe a kb 30 USD-s repjegyert, volt lounge, ahol lehetett enni-inni. Mi persze ezt nem tudtuk az elejen, igy jol bekajalunk a Subway-ben. Persze attol meg ra tudtuk tolni az ingyen pattogatott kukoricat meg egyebb aprosagokat.

Bangkokban egybol a buszmegalloba mentunk, ahol megvettuk a jegyet a 15 perc mulva indulo buszra. Kb 100 megallohely volt, de hala Kate-nek 12 perc alatt megtalaltuk a megfelelot. Kb 3 ora volt a 160 km-es ut. Kanchanaburi-ben mar vartak a taxis hienak, de szerencsere nagyon jo aron elvitt egy a hotelig, ami nem a belvaroban volt, viszont egyenesen a Kwai folyo partjan. Emlekeztek a filmre? En mar nem, de az beugrik, hogy baromi nepszeru film volt. A szallasunk csucsszuper volt, es mar nem is mondom, hogy 50%os akcios utoszezoni aron. Egy apartman komlexum, gyonyoru fakkal, szobrokkal, viragokkal teli kerttel es egy kulteri medencevel. A szobank is szuper, erkelyes es jo nagy. Amint beleptunk Kate bekapcsolta a legkondit 18 fokra (kint zuhogott az eso es 26 fok volt)-ah, persze, Alaszkai, szoval vegre otthon erezhette magat a jegcsapfejleszto hidegben. Kate nagyon rendes lany es empatikus, mikor erszrevette hogy lilul a szam, mondta, hogy beallithatjuk 25 fokra is. Ez mar jobban tetszett.

Masnapra beterveztuk a vizesest, azonban kiderult, hogy kb 100 km-re van es mivel zuhogott az eso, nem lett volna a legjobb otlet motort bereni. A bufe reggeli benne volt az arban, igy 2 adag reggeli es 2 kave utan ugy dontottunk, hogy most akkor bemegyunk a medencebe-ahol nem volt senki, mert egyreszt utoszezon volt es a hotel nyilvan nem volt tele, masreszt zuhogott az eso. Szoval ket orat toltottunk a medenceben a fenti korulmenyek kozott, amit nagyon elveztem, Kate vicces storikat meselt es doltunk a rohogestol. Amugy azt gondolom, h titkon orult is h esik az eso-megint kis otthon erzes, es tuti hogy nem volt honvagya. Egyebkent nem is gondoltam bele, amit megemlitett Koh Lantan brigazas kozben, hogy az alaszkai koparsag utan mekkora feltoltodes ilyen gyonyoru zold termeszetet latni. Erdeklodtem a jegesmedvekrol, de azt mondta, hogy ok eszakabbra laknak tole, de vannak cuki ren- es gemszarvasok- eleg nagy surusegben. Erdeklodott hogy nalunk mi ujsag hasonlo allatok tekineteben. Elmeseltem, hogy mi csak fenykeprol ismerjuk oket, ill a Mikulas story-bol, de -tettem hozza buszken-a sostoi allatkertben van egy darab jegesmedve!!

Mivel esett az eso, es egyebkent is elment az ido, ugy dontottunk, a varoban maradunk es inkabb a Hid a Kwai folyo-n tekintjuk meg. Igy is lett. Rengeteg kinai turista, akik a hid kozepen, a vasuti sineken fenykepezkedtek, mikozben mar dudalt a vonat. Amugy en is ezt csinaltam, de legalabb joval a vonat erkezese elott felrealltam. Kesobb, miutan megebedeltunk, bereltunk egy csonakot, ami elvitt a folyon le es fel, majd haza a szallasra. A kikotes erdekes volt, mert egyreszt alacsony vizallas volt, masreszt nem volt steg. Az ember, aki a csonakot kormanyozta, mutatta, hogy hova lepjuk, ami nekem inkabb csuszos szikla darabnak tunk az esozes utan. Kate, elore ment es segitett felhuzni en viszont feltem, igy a pasival kozos erofeszitessel huztak ki a parta, mikozben Kate a kezemet fogta, a pasi a seggemet tartotta. Nem tudtam abbahagyni a rohogest.

Keresztulmentunk a kerten es kozben fotozkodtunk. Kate-nek az a nagyszeru otlete tamadt, hogy beoltozik amazonnak, igy odament egy erre alkalmasnak tuno palmafafelehez, aminek hosszu, majdnem foldig ero levelei voltak es azokkal probalta takarni magat, hogy csak a feje es a combja latszott ki. Mikozbe a fat majdnem magara rantotta, megjelent az egyik ferfi alkalmazott, aki elkepedt arcot vagott es nem tudta hova tenni a tortenetet. Majdnem bepisiltunk a rohogestol.

Aznap ejjel Kate nem aludt. Hasmenese volt, amit nem tudtunk mire velni, de modfelett sajnalta, mert igy nem ehetett a finom bufe hatalmas valasztekabol-csak ketszersultet. Ez az igazi pech-a legjobb szallas plusz reggeli utazasa sora es hopp, a kajanak annyi.