Pages

Monday 29 June 2015

Junius 26: Angkor Wat 1 nap



Masnap reggel bringat bereltem sulyos 4 USD-ert egy napra. Altalaban az utlevelet kerik letetnek, mondtam, hogy arrol szo sem lehet, igy 10 USD letert mar vihettem is a varosi brigat. A terep, azaz Angor Wat 7 km-re van Siem Reap-tol es 3 napos latogatast ajanlanak. Van egy, es haromnapos es egy hetes berlet, de a 3 napos is egy hetig ervenyes. Mentem a nyil egyenes uton, mig az erdobe nem ertem. Gyonyorkodtem, hogy ez milyen jo, itt vagyok az oserdo kozepen es melegseggel toltotte el a szivem, hogy nemsokara megpillanthatom a csodat. 

De elobb, egy ellenorzo ponthoz ertem, ahol kertek a jegyet-kiderult, hogy le kellett volna kanyarodnom, sebaj, mondta egy srac, akkor visszavisz motorral, hogy idot sproroljak-persze penzt nyilvan nem. 3 USD-rol 2-re lealkudtam, visszamentunk, meglett a fenykepes 3 napos jegyem. A srac mar a motoron ajanlgatta hogy hova tudna meg elvinni es megadta a szamat, illetve probalta, mert a kamdodzsai-ak mas karaktereket hasznalnak a szamoknak, mint mi, van pl azt hiszem a kettes, ami kakaos csigara emlekeztet, a tobbirol nem is beszelve. Szoval nagy nehezen leirta, en pedig tekertem is az elso allomasra, Angkor Wat-ra. 

A komlexumnak is ez a neve, de ez egy templomot jelolt ebben az esetben. A bringat kivul kellett hagyni, amit nem lakatoltam le, mert nem tudtam kinyitni a lakatot (elenben a fek legalabb fogott, hogy jot is mondjak), masreszt biztos voltam benne hogy ezt nem viszi el senki. Igy is lett. A templomot vizesarok veszi korul, itt gigantikus mereteket kepzeljetek el, kereszrul egy hid rajta, majd terep es vegul ott a templom. Tenyleg szep. Nekem lefinkabb a falfaragvanyok tetszettek, mert az volt mindehol, lenyegeben  kobe veszett kepet kepzeljetek el  vagy tapeta mintat nagyon aprolekosan kidolgozva. 

A templom baromi magas, mivel ezek az istenkiralyok az istenekkel egyutt akartak ulni a partheon-ban, igy a kedves latogatonak is jo sokat kell maszni. Eltunodtem, hogy regen ezt hogy masztak meg? mert igy is, hogy odaacsoltak falepcsoket, az olyan meredek, hogy teriszonyosoknak nem ajanlom, es az oldalaba veszett lepcsofokszeru bemelyedesek nehezen hihetoen tunnek jarhatonak. Lehet, hogy volt lift, vagy mozgolepcso, csak az elrohadt a csungelben 150 ev alatt, amig Angor Wat el volt veszve?
Szoval koruljartam, nagyon tetszett persze, de oszinten, nekem a Taj Mahal valahogy jobban tetszett-gondoltam ekkor meg. Masfel ora lepcsozes es fenykepezgetes utan megpihentem egy kozeli evo helyisegben, ahol 2 USD-ert adtak egy light cola-t -viszont privat asztali ventillatort kaptam- a szandek jo volt, csak az aksija volt lemerulo felben, ezert kb 10 fordulat/perc sebesseggel fujta a levegot. Amugy a sima 1 USD volt. Nem ertettem. Akkor gondoltam ra, hogy ott kell kocsmat/ettermet nyitni.

Kicsit le voltam faradva, de tekertem tovabb. Athajtottam Angor Thom-on, a regi fovaroson, itt van a Bayon templom, azokkal a nevezetes nagy kofejekkel. Nem alltam meg, hanem mentem tovabb, es elertem egy templomhoz, amit nem kellett megmaszni, viszont olyan hosszu volt, mint a Pillango u es az Ors vezer kozott metro tavolsag. Boszen fenykepeztem, egyszercsak szembe jottek a megrettentek. Az tulzas, hogy megorultunk egymasnak, de azert szoba elegyedtunk. Az ertelmes kommunikaciot nem csak az hartaltatta, hogy erzesem szerint a sracok tartottak tolem, mert amazonnak gondoltak a tortentek utan, hanem az is, hogy szamomra erhetetlen akcentussal beszltek az angolt. 



Szoval hazatekertem, ez ugy egy ora hossza volt es mar nagyon faradtnak ereztem magam. 

No comments:

Post a Comment